31 december 2016

Already gone!

2016 är snart slut och i mattes värld är året som hon refererar till som "skitåret som sög purjo" redan slut. Hon står mentalt i hallen och väntar på att det ska stå 2017-01-01 00:01 på hennes telefondisplay. Jag är lite beredd att hålla med henne.


Vi sammanfattar året.
Jag inledde året med att lämna blod i januari.
Matte och jag vilar under köksbordet efter blodgivningen.
I februari sparkade matte äntligen sig själv i häcken och vi åkte till Prima Liv och jag fick mina höfter röntgade. Resultat - Hd B Ed UA
Jag sov gott och Matte höll mig sällskap.
Foto: Husse
I mars hängde vi en hel del med Jenna, Lusen och Jäger. Vi utnyttjade skamlöst hennes kickbike och hon lade viltspår till mig.
Gammelgrå lämnar fågel till matte när vi tränar med Jenna.
Foto: Jenna Anderberg
Jag och Gammelgrå var på fältträning. Gammelgrå gjorde en imponerande dragning på en hare och kom tillbaka med ett uppfläkt öra.
Jag studerar fasaner på flykt under fältträningen.
Foto: Matte

Gammelgrå minuterna innan släpp och sin imponerande harlöpa.
Foto: Matte
Min utställningskarriär avslutades efter att jag hade blivit tilldelad ett Good på Malmö Int.
Gammelgrå fick inte starta Veteranklass pga av att det saknades en vecka till hans födelsedag och Jenna visade honom. Vi fick i vart fall cheeseburgare för att fira Gammelgrås resultat (1)
Mitt sista framträdande i en utställningsring - Halleluja!
Jag gjorde mitt anlagsprov i viltspår och fick godkänt med fin kritik, fick cheeseburgare (2)
Några minuter efter godkänt resultat i anlagsklass.
Foto: Jenna Anderberg
I april lämnade jag blod och gick på balansbollskurs.
Balansbollskurs!
Foto: Charlotte Skarin
Jag och matte tränade för Heidi Billkvam.
Jag och matte tränade fritt följ för Heidi.
Vi märkte att Gammelgrå började uppföra sig underligt.
Gammelgrå i sin egen lilla värld.
Foto: Matte
I maj månad debuterade vi i rallylydnadens fortsättningsklass. Matte var så nervös över att jag skulle vara lös att när vi var igenom banan så rann tårarna hejdlöst och hon var bara sååå pinsam och kramade mig i offentlighet, skammen över dessa kramar... Vi kammatde ihop godkänt resultat och jag fick en cheeseburgare på vägen hem! (3)

Helgen därpå tävlade vi igen och jag fick godkänt resultat igen och cheeseburgare! (4)

Matte fyllde år och fick en kickbike som hon gav sig på att montera ihop själv...

Gammelgrå utreddes och det visade sig att han hade en hjärntumör.


Gammelgrå hos veterinären.
Foto: Matte
I juni deltog Gammelgrå i sin sista utställning. Han älskade utställningar och både han och matte var stolta när han placerade sig som BIS3-veteran. Vi fick cheeseburgare (5)
Jag tog mitt sista godkända resultat i Rallylydnad Fortsättningsklass och fick titeln RldF. Fick KFC (6)
Jag debuterade i öppenklass i viltspår och fick ett 2:a pris. Vi fick KFC (7)
Efter viltspårsprovet visade Gammelgrå mig sina favoritplatser.
Foto: Matte
I juli sade vi farväl till Gammelgrå som fick somna in hemma på sin favoritfilt tillsammans med sin favorittiger.
Gammelgrås avskedsbild.
Foto: Husse
Jag och matte tog en roadtrip till västkusten.
Jag och matte tog morgonpromenad till en utställning.
Foto: Matte
I augusti startade vi eftersöksprov och jag vägrade apportera den nerkissade ankan! Fick cheeseburgare för mitt fina släpspår (8)


Vi inledde september med att jag gav blod
Mallig över min hjälteinsats.
Foto: Matte
Hela flocken drog på långvandring och jag bar klövjeväskor.
Foto: Matte
Jag var på fältträning och hade min första fågelsituation på fältfunnen fågel och fick KFC för besväret (9)
Jag och fågeln slängde skit på varandra innan släppet!
Foto: Husse
Jag startade på ett nytt eftersöksprov och fick godkänt resultat (6/10) med KFC som följd (10)
Anden som bidrog till godkänt resultat!
Foto: Matte
Jag startade i öppenklass i viltspår och fick mitt första 1:a pris och en cheeseburgare (11)
Stör inte! Äter cheeseburgare!
Foto: Matte
Vi sade farväl till Stridsvargen vars rygg inte orkade längre. Han somnade lugnt och stilla på sin favoritmatta tillsammans med sin favoritboll.
Stridsvargen med sin boll.
Forever loved, forever missed!
Foto: Matte
I oktober startade jag på fältprov, blev dagens ekipage (kvarstår) och fick ett 2:apris (som sedan försvann) och ett nytt KFC-besök (12)


Jag, Matte, Domaren.
Mitt 2:a-pris är struket men titeln Dagens ekipage kvarstår!
Foto: Katarina Hansson
 Jag startade i öppenklass i viltspår och fick mitt 2:a 1:a pris och cheeseburgare (12)
Jag och den magiska klöven.
Foto:Matte
I november startade jag i öppenklass och fick mitt 3:e 1:a pris och blev därmed viltspårschampion. Matte var överlycklig över titeln, jag var överlycklig över att jag fick en hel meny på KFC (13)
Nybakad viltspårschampion!
Foto: Matte
I december gav jag blod.

Blodgivning
Foto: Matte

Jag debuterade tillsammans med matte i en inofficiell CaniX Trailrun. Det var meningen att vi skulle powerwalka men jag satte tempot. Jag fick en cheeseburgare (14)


Powerwalk my ass! Här springer vi!
Foto Pernilla Lindeberg
Matte säger att året suger och det har varit många tårar och mycket sorg. För egen del tycker jag att 14 cheeseburgare/kfc-kycklingbitar, gör mitt år helt ok. Oavsett vilket, tror jag att jag joinar matte i den där mentala hallen och väntar in 2017. Jag tror det väntar massor med kul saker!
Välkomnar 2017!
Foto: Husse


/ Den där Bozco



Inga kommentarer: